siapabangang

Wednesday 29 March 2017

AMARAN!JERAWAT DI MUKA TANDA CEPAT MATI!!BETUL KE??

Nak tahu ape tu jerawak? ok bacejerawat..jerawat biasenye akan keluar pada umur seawal 10 tahun,ade yang awal lg, bergantung pada bila meledaknye hormon seksual mereka..slalu kite perasan anak orang putih lebih matang dari usia..sbb hormon seksual mereka lebih cepat meledaknye..

                       

Ramai yang tak perasan atau yang tak tahu..bile jerawat keluar di muke sebenarnye berkait dengan kesihatan organ dalaman korang..so jom kite selak sikit info pasal bende ni..

info biologi media centre

No 1 & 2 =Ini menandakan sistem pencernaan ade masalah..harus mengambil air putih secukupnya dan perlu mengelakkan mengambil makanan segera atau makanan dari restoran segera

No 3 = Pada bahagian ini berkait dengan masalah hati ,biasenye sebab punca dari pengambilan alcohol,makanan instan yang tidak sihat atau alergi pada sesuatu makanan seprti kacang.so korang perlu berpantang,,jgn pantang jumpe bedal

No 4&5 =sistem buah pingang  anda terkesan..maknanye kene banyak minum air putih supaya badan tidak dehidrasi
dan perlukan rehat yang secukupnya

No 6 =kebiasaanya punca dari alergi pada habuk atau anda ada penyakit resdung..mudahnye jerawat muncul di kawasan ini kerana lapisan kulit di sekitar hidung lebih nipis dan penhasilan minyak lebih aktif.

No 8&7 =Yang nibpun berkait dengan masalah buah pinggang,selain itu faktor kebersihan di sekitar telinga dan rabut perlu di beri perhatian..jangan ambil mudah..

No 9&10 =Tandanye ade gangguan dengan sistem pernafasan,selalunye perokok akan ada masalah ini..alergi pada sesuatu juga boleh menyebabkan hadirnya jerawat di kawasan ini.

No 11&12 =Ok yang ni berkait dengan masalah gigi anda,samada gigi berlubang atau masalah gusi..yang ni ramai dah kene

No 13 =Menunjukan ketidakseimbangan horman yang berpunce dari strees yang boleh dikatakan berat..kalau wanita biasanye berhubung dengan waktu datang bulan..boleh jadi kitaran haid yang tidak teratur

No 14 =Kulit leher anda kotor(kotor bukan la penyebab utama jerawat) dan kurang di beri perhatian..perlu ingan kulit leher lebih nipis dan sensitif jadi anda perlu membersihkan dengan mengunakan bahan yang sesuai.


                       

Apa pun punce dan penyebab jerawat semua orang tak suke dengan jerawat kerana bukan saje sakit tapi kesan yang bakal ditinggalkn..tapi ade orang yang beruntung kerana mempunyai kulit yang tak lekat parut..hah nak tumbuh jerawat banyak mane pun tak heran..jimat poket tak perlu kluarkan modal baiki..dan yang paling penting adalah organ dalaman anda..ini yang perlu diberi perhatian! buat apa kulit mulus cantik tapi dok tersadai atas katil sbb ginjal jahanam..jadi sama2 la kite menjaga kesihatan ke arah hidup yang lebih bermakna demi orang yang tersayang.





















No comments:

Post a Comment